rejestracja pojazdu dokumentyAby rejestracja przebiegła bez problemu a Wydział Komunikacji nie odmówił nam rejestracji pojazdu to musimy pamiętać o bardzo ważnej zasadzie aby posiadać przy sobie wszystkie potrzebne dokumenty, które określają przepisy.

W momencie kiedy chcemy zarejestrować pojazd używany musimy spełnić następujące kryteria:

  1. posiadać przy sobie dowód osobisty oraz wypełniony wniosek o rejestrację pojazdu
  2. posiadać dowód rejestracyjny
  3. tłumaczenia przysięgłe jeżeli samochód lub pojazd został sprowadzony z zagranicy
  4. samochód lub pojazd powinien posiadać ważne badanie techniczne
  5. posiadać akt własności pojazdu czyli umowę kupna (darowizny), fakturę bądź rachunek
  6. jeśli była wydana karta pojazdu to też musimy ją mieć przy sobie
  7. tablice rejestracyjne także musimy zabrać ze sobą

W przypadku kiedy kupiliśmy nowy samochód musimy posiadać następujące dokumenty:

  1. dowód osobisty i wypełniony wniosek o rejestrację samochodu bądź innego pojazdu
  2. dokumenty własności pojazdu, zazwyczaj jest to faktura
  3. wyciąg ze świadectwa homologacji
  4. opłatę recyklingową (500zł.), opłatę to uiszczamy kiedy rejestrujemy pojazd osobowy bądź ciężarowy o masie do 3,5t.

Najczęstszym problem jest brak posiadania aktu własności pojazdu, bardzo często zdarza się, że nie posiadamy ciągłości umów, to w momencie kiedy kupiliśmy pojazd w kraju. Osoba od której kupiliśmy samochód nie przerejestrowała go na siebie ani nie dała nam umowy z poprzednim właścicielem, w tej sytuacji Wydział Komunikacji odmawia rejestracji pojazdu. Bardzo często zapominamy też o karcie pojazdu, która jest niezbędna do przerejestrowania albo o fakcie, że musimy zdemontować tablice i zabrać je do Wydziału Komunikacji. Wracając do umów musimy pamiętać, że jeżeli kupujemy samochód gdzie w dowodzie rejestracyjnym jest współwłasność to na umowa kupna też muszą być wpisane dwie osoby oraz obie muszą się podpisać.

Jeśli nie mamy czasu aby załatwić procedury rejestracji pojazdu w kraju, możemy kogoś upoważnić tylko trzeba pamiętać aby napisać tej osobie pełnomocnictwo do dokonania takich czynności.